Belangrijke mededeling - Reisverslag uit Beijing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu Belangrijke mededeling - Reisverslag uit Beijing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu

Belangrijke mededeling

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel & Karen

17 Januari 2012 | China, Beijing

We hebben een soort van huishoudelijke mededeling, die desalniettemin enorm belangrijk is. De komende weken gaan wij hard werken! Waaraan? Aan ons gezinnetje! Wat dat allemaal betekent, weten we op dit moment nog niet. Wat we echter wèl weten, is dat wij ons daarvoor volledig moeten richten op elkaar. Wij moeten leren wie Sonam is, en Sonam moet leren wie wij zijn. Ofwel: Sonam moet leren en ontdekken wie zijn ouders zijn, en wij mogen leren en ontdekken wat Sonam wil, kan, mag en moet. Dit klinkt voor sommigen wellicht eenvoudig, maar dat is het zeker niet. Sonam heeft immers tien maanden lang anderen om zich heen gehad, en nu moet hij leren om ons te gaan vertrouwen. Dit vraagt tijd en veel aandacht. En hoe graag wij ook aan iedereen ons zoontje willen laten zien, dit doen wij voorlopig even niet. Waarom niet? Dat zou het hechtingsproces, dat zo belangrijk is voor nu, straks en de rest van zijn leven, niet ten goede komen. Misschien klinkt het erg afstandelijk, angstig en ondankbaar, zeker gezien de belangstelling de jullie de afgelopen weken getoond hebben, maar de komende tijd zijn wij er 100% voor Sonam. Voor hoe lang? Dat zal de tijd uitwijzen. Voorlopig willen wij jullie vragen het initiatief bij ons te laten, maar bellen, mailen en reageren via de weblog kan natuurlijk altijd. We hopen dat jullie begrip op kunnen brengen voor deze uitzonderlijke situatie.

En het welkomstfeest? Als je een uitnodiging ontvangen hebt, ben je in het daarop vermelde weekend hoe dan ook van harte welkom!

• 17 Januari 2012 - 18:09

Jeannette En Ton:

Het is heel goed te begrijpen dat jullie het zo willen gaan doen, alle begrip hiervoor hoor, Sonam gaat nu echt voor, en er moeten dus geen vreemde gezichten om hem heen zijn.
    Voor de broodnodige rust van ouders en kind. Heel veel geluk met alles, tot schrijfs en tot ziens.
    Een hele warme groet van ons hier. Jeannette en Ton.

• 17 Januari 2012 - 18:17

Eelko & Marike:

Afgelopen weekend vertelden mijn ouders dolenthousiast over jullie site. Leuk geschreven, niet te lang, mooie foto's en grappig. Dat is geen slechte score van mensen die door hun dochter eeuwenlang geteisterd zijn door massamailtjes van de zoveelste verre reis. Vooral de muziektip van de dag is favouriet in huize Maijers. Wij zijn dan ook wat later aangehaakt, maar hebben de schade even ingehaald en vinden het verschrikkelijk leuk om zo het begin van jullie avontuur wat Sonam heet mee te krijgen. We wensen jullie veel succes met alle eerste stapjes en valpartijen, geniet er vooral van!

Tot woensdag op Schiphol!
    Liefs, Marike

• 17 Januari 2012 - 18:55

Marcel, Rianne:

Hopelijk gaat de reis voorspoedig verlopen. Voor jullie kan het toch al niet meer stuk! Jullie komen lekker met z'n 3en terug! Ik ben net met Maud een boekje over adoptie gaan halen in de bieb, ze was wel nieuwsgierig hoe dat dan allemaal ging.
    We blijven jullie verslagen in de gaten houden. Dikke knuffel voor Sonam!

• 17 Januari 2012 - 21:15

Anita Snijders:

Wat goed dat jullie het via deze site nog eens duidelijk wordt waarom het zo belangrijk is dat jullie de komende tijd aan de hechting gaan werken. Het belangrijkste !!!!
    Neem je tijd, de visite komt ook nog wel na een aantal maanden hoor!!
    Laat je niet gek maken door anderen die al snel hun kind contact laten maken met iedereen, het is niet goed. Er zijn voor hem zoveel veranderingen , gun hem die tijd.
    Heel veel succes en geniet van elkaar!!
    gr. Anita en fam.

• 18 Januari 2012 - 11:50

Tiny En Jopie:

Welkom thuis in het koude Nederland. Hopelijk hebben jullie een goede vlucht gehad en heeft Sonam zich ook een beetje kunnen vermaken tijdens de reis.
    Jullie hebben groot gelijk dat de eerste tijd voor jullie eigen gezinnetje is. Er is niks zo belangrijk dan een goede binding krijgen met jullie zoon. Ook voor Sonam is er de laatste tijd veel veranderd.
    We hopen jullie nog een tijdje te kunnen volgen en wie weet zien we elkaar nog eens in Waalwijk.
    Heel veel geluk voor de toekomst en we hebben genoten van de site.

Groetjes Tiny en Jopie

• 18 Januari 2012 - 15:38

Bart:

Hechting is ontzettend belangrijke en wij bij Repair Care weten daar alles van;-)
    Geniet van de terugreis en alles wat nog komen gaat in het avontuur dat Sonam (en het ouderschap) met zich meebrengt.

• 18 Januari 2012 - 21:37

Karin En Jan:

Natuurlijk begrijpen we dat jullie eerst tijd voor jullie drietjes nodig hebben. Geniet van elkaar en als jullie je mooie pagina bijhouden zoals jullie tot nu toe gedaan hebben genieten wij op een inmiddels wel véél kleinere afstand met jullie mee. Véél plezier en tot binnenkort. Karin en Jan

• 19 Januari 2012 - 08:37

Hardenberg:

Hallo !

lekker weer thuis !
    En nu inderdaad wennen aan elkaar...neem daar de tijd voor.
    Genoten van jullie foto's en verhalen..neem zeker nog wel eens een kijkje weer om jullie familieperikelen te volgen,

hartelijke groet fam Kamp

• 19 Januari 2012 - 10:59

Stefan En Laura:

Zo, weer lekker terug in Nederland. Wij hopen dat alles goed verlopen is. Nu kan het gewone leven dan beginnen met z'n drietjes, waar jullie zo lang naar uitgekeken hebben. Veel geluk. Een dikke knuffel voor Sonam en tot ziens.
    Gr. Stefan en Laura

• 19 Januari 2012 - 16:35

M.M. & Kees:

Zopas jullie hele reisverslag gelezen van 25/11/11 tot nu toe....prachtig .... het is een spannend, mooi en boeiend verhaal. En nu maar genieten samen......
    Eigenlijk kennen we mekaar wel niet zo goed maar toch ben ik best fier.
    Liefs
    Marie Madelein & Kees Kleijsen - Verhoeye (België)

• 19 Januari 2012 - 18:35

Marleen:

Lieve Karen, Michel en sonam
    Natuurlijk is dat volledig te begrijpen. Dat is een hele goede keus denk ik en daarbij komt: het is jullie keus!! Dan is het toch altijd goed?
    Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad en dat Sonam lekker in zijn eigen bedje heeft geslapen. Doe lekker rustig aan met z'n 3tjes en geniet van alle leuke momenten. We zien jullie over een tijdje weer. Groetjes Marleen