Dag 14 - De lach van de dag - Reisverslag uit Peking, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu Dag 14 - De lach van de dag - Reisverslag uit Peking, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu

Dag 14 - De lach van de dag

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel & Karen

13 Januari 2015 | China, Peking

Wat een dag vandaag! Niet dat we nou zoveel ondernomen hebben deze dag: afgezien van het wandelingetje naar de ontbijtzaal, komen we de hotelkamer niet af. En dat terwijl er de hele dag wederom geen wolkje aan de lucht is (vuiltjes aan de lucht zijn er hier volop, het blijft immers Beijing...).

Reden voor dit dagprogramma: vandaag is het een Sundy-dag. Dat betekent dat we ons laten leiden door haar ritme. En na gisteren bestaat dus de kans dat dit een heel slaperige dag wordt....
Na het late ontbijt (Sundy sliep na een flesje melk om 7:45 uur nog probleemloos anderhalf uur door!) verloopt de dag in eerste instantie naar verwachting. Na voorzichtig wat spelen vallen Sundy's oogjes aan het einde van de ochtend weer dicht. Omdat zij vandaag bepaalt wat er gebeurt, gebeurt er dus voorlopig nog even niks...

Als Sundy om 13:45 uur haar luikjes weer open doet, blijkt ze verrassend wakker te zijn. Het lukt haar om lange tijd letterlijk op eigen benen te blijven staan, waarbij het geïmproviseerde tafeltje niet alleen dienst doet als steuntje, maar eveneens als speeltafel. Het spelen met de bakjes vindt ze geweldig! Haar stuurse blik van de afgelopen dagen heeft plaats gemaakt voor een stralend gezichtje, met twinkelende, ondeugende oogjes. En we worden continu verblijd met lieve lachjes.

Na een uurtje spelen wordt ze weer wat moe en gaat papa samen met haar op het grote bed liggen. Als ze na een tijdje rusten weer voldoende energie heeft, besluit ze om papa te gaan onderzoeken. Eerst prikt ze voorzichtig een vingertje in papa's mond, waarna beide neusgaten eens grondig door Sundy onderzocht worden. Misschien wil ze later wel speleologe worden...Papa blijkt ook een prima klimtoestel te zijn: van liggen naar zitten, naar op de knietjes, tot zelfs staan! Met een beetje hulp van papa en een zacht bed om zich op te laten vallen lukt het allemaal! Wat kan er ontzettend veel veranderen in een week tijd!

Na haar eerste kennismaking met room service-frietjes volgt nog een verrassing: in bad! Zat Sundy vorige week nog strak voor zich uit te kijken, alsof ze in trance was, dit keer weet ze niet welk speelgoedje ze het eerste moet pakken om met een grote grijns uit bad te gooien. Papa laat zich gewillig door zijn dochtertje nat spetteren, terwijl hij druk doende is de speelgoedjes van de badkamervloer op te rapen en weer in het warme water te laten plonsen. Sundy vermaakt zicht ronduit fantastisch!

Na het flesje melk mag ze weer lekker in haar bedje gaan dromen. Blijkbaar heeft ze daar best veel zin in, want zonder tegenstribbelen gaat ze liggen en binnen vijf minuten is ze vertrokken....

Wat een ongelofelijke dag is dit voor ons geweest. Terwijl we vijf dagen geleden soms enigszins twijfelden aan de volledigheid van haar medisch rapport, hebben we vandaag kunnen genieten van een heerlijk spelend en ontdekkend meisje. Wat je noemt een wereld van verschil! Het lijkt erop dat ze, na het vertrek van Angela en Annemarie, in de gaten begint te krijgen dat 'die twee gekke mensen die mij telkens verschonen, eten geven, in de rugzakdrager zetten en door het halve land sjouwen' blijvertjes zijn. En blijkbaar schept dat vertrouwen...

P.S.: voor diegenen die Sundy en ons op 18 januari (HEEL vroeg!!) op Schiphol willen komen verwelkomen: stuur even een mailtje naar sundy_kamp@hotmail.com, waarin je aangeeft op de 18e erbij te willen zijn. Vervolgens ontvang je een berichtje terug met aankomsttijd / vluchtnummer en eventuele verdere informatie. Deze e-mails worden niet door ons, maar door Sundy's tante gelezen en beantwoord. Als je specifiek iets aan óns wilt vragen, kun je dat via de weblog of ons eigen e-mailadres doen.

• 13 Januari 2015 - 20:43

Vd Koelen:

Wat ziet ze er toch lekker uit!!!
    Inderdaad een groot verschil al met de foto's (en verhalen) van vorige week.
    Vooral de foto van Michel achter het bureau komt erg herkenbaar voor.
    Nog een paar dagen en dan verlaten jullie Sundy's geboorteland.
    Wij gaan vrijdag al richting Schiphol, zodat we zeker op tijd zijn voor jullie door de deur te zien komen. Quinn verheugt zich er erg op.

Groetjes en geniet van de laatste dagen in Beijing.
    Odette, Vincent en Quinn

• 13 Januari 2015 - 21:16

David:

Ha Sundy en ouders,

Leuk om te lezen dat jullie steeds meer op elkaar 'ingespeeld' raken.

Liefs, oom David

• 13 Januari 2015 - 21:29

Bert En Jet:

Ha Karen en Michel
    Gefeliciteerd met jullie dochtertje wat een schattig meisje. Wij hebben met plezier de verslagen gelezen en het is leuk om zo de verslagen te lezen en te volgen wat jullie allemaal meemaken.
    Elke dag zal ze verder naar jullie toe groeien.
    Wij wensen jullie heel veel geluk en gezondheid toe.

Groetjes Bert en Jet

• 13 Januari 2015 - 23:09

Angelique:

Super om te zien dat ze inderdaad aan het ontdooien is bij jullie.
    Ik zie nu ook een hele herkenbare ondeugende blik in haar oogjes
    Lieve Michel en Karen maak jullie borst maar nat dat kan nog wat worden als dat kleine boefje wat thuis zit en Sundy elkaar goed gevonden hebben.
    veel liefs Liek

• 13 Januari 2015 - 23:36

Michèl:

Yo' Michel.... met jouw gok en Sundy's interesse in speleologie?¿ Nah, dat scheelt mama & papa dus de kosten voor een academische studie tzt. ;-)

Heel fijn om dit alles te kunnen (mee)lezen. 'Kompt goedt' en wordt ongetwijfeld allemaal nog veel 'beterder'. Have fun de komende dagen jullie drieën! Hoe gaat het atm met Sonam?¿

Grtszzz,
    M&M

• 14 Januari 2015 - 09:00

Anouschka:

Wat heerlijk om te lezen, geniet van jullie dochter.

Groetjes,
    Anouschka

• 14 Januari 2015 - 21:01

Jo .Oma Van Quinn:

heerlijk. Zit hier te genieten ,van jullie verslag.
    Wat zal die Sundy een mooie toekomst krijgen.
    De tranen biggelen over mijn wangen.
    En dat alleen ,van dat grote geluk.

Heel veel groetjes.

ps de knuff zal Quinn jullie wel geven.

• 16 Januari 2015 - 20:40

Marije En Roel:

Wat een heerlijk verhaal over een heerlijke dag! Liefs uit Elst!

• 18 Januari 2015 - 21:54

Erik, Jessica, Yue Lin En Kai:

Wat een prachtige foto's van jullie mooie meid. Lekker ondeugend.