Dag 3 - op onderzoek uit... - Reisverslag uit Beijing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu Dag 3 - op onderzoek uit... - Reisverslag uit Beijing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu

Dag 3 - op onderzoek uit...

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Michel & Karen

01 Januari 2012 | China, Beijing

Een vrije dag vandaag… lekker uitslapen – nu kan het nog! Niet dus, ik (Karen) was om 05.00 uur uit wakker!! Da’s echt niets voor mij. Nu weet ik dat zwangere ook een andere slaapritme krijgen in de laatste weken, zou dit dan toch ook voor adoptie-mama’s gelden? Weet het jullie morgen te vertellen!
Aangezien Michel nog lekker in dromenland bleef, toch maar blijven liggen en om 08.30 uur zaten we samen aan het ontbijt. Na de plattegrond bekeken te hebben, besloten lekker te gaan lopen naar:
- Ditan-park (met tempel van de Aarde)
- Omgeving van de Lama-tempel (we gaan hier straks met Sonam zeker nog naar terug!)
- Hutong Dongzhimen
- Starbucks (na 4 uur lopen, gevonden tegenover het hotel!!)

Het was vandaag weer lekker fris en blauwe lucht. Onze gezichten gloeien, maar dat is eerder van de koude wind dan van de zon. Na de groepsmeeting om 16.00 uur zijn we met hele groep naar een acrobatenshow gegaan (zeker een aanrader!) om vervolgens bij de Pizzahut te gaan eten.

We gaan zo onze spullen weer pakken, morgen gaan we om 10.00 uur richting het vliegveld. Het volgende bericht zal dus uit Nanjing komen!

Weetje… dat ze hier erge kuddedieren zijn. Een deur gaat open en iedereen staat massaal op om zich naar binnen te dringen (terwijl wij wat langer blijven wachten – de plaatsen zijn toch genummerd…)

Tot snel!

We gaan proberen elke dag een muziektip te geven. Soms is alleen de titel van toepassing, andere keer mogelijk een bepaald stuk(je) uit de songtekst of soms is er gewoon géén link en vinden we het gewoon “een leuk liedje”!

Muziektip van de dag:
Happy New Year – Abba

• 01 Januari 2012 - 15:54

Karst En Myrra:

Allereerst natuurlijk gelukkig nieuwjaar!! Het belooft een bijzonder jaar te worden! We willen jullie heel veel plezier en geluk toewensen op jullie reis, maar zo te zien lukt dat al prima. We volgen jullie belevenissen op de voet natuurlijk, leuk, zo'n weblog! Spannend hoor, nog maar even voor je jullie mannetje in de armen kunt sluiten, ik zou er ook niet van kunnen slapen ;-)
    Veel geluk!

• 01 Januari 2012 - 16:48

De Zonnigsten:

Ha luitjes,

Een heel zalig en gelukkig nieuwjaar gewenst daar in Beijing!!
    We genieten enorm van jullie weblog. Wat fantastisch dat jullie ons zo op de hoogte kunnen houden van jullie belevenissen in het Verre Oosten. En Michel, hou die muziektips er in, ook als Sonam jullie straks komt vergezellen. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met zijn muzikale opvoeding....

Succes de komende dagen met het vervolg van jullie Avontuur. We volgen jullie op de voet!

Groetjes,

Annemieke, Richard en Wouter

• 01 Januari 2012 - 17:07

Anne-marie:

Hoi Karen,
    Of zwangeren een ander slaapritme krijgen? Dat weet ik niet meer. Niks van gemerkt. Weet je waarvoor je moet oppassen? Als je de neiging krijgt het hele hotel te poetsen of het plein van de Hemelse Vrede gezellig wilt maken. Nesteldrang noemen ze dat. Dan is het bijna zover........
    Groetjes!!!!

• 01 Januari 2012 - 18:27

Hedi:

Hoi Karen en Michel,

Ik volg jullie weblog via 'over de muur'. Om je vraag te beantwoorden: Ook andere adoptie-mama's hebben last van een ander slaapritme! Ik heb inmiddels 2 adoptiekinderen en vooral bij de eerste veel 'last' gehad van zwangerschapskwaaltjes: zwangerschapsdementie, misselijk, slecht slapen...
    Ook de kilo's verdwenen na de komst van de eerste. (constant achter een peuterpuber aanrennen!)

Ik wens jullie een hele mooie reis en een goede overdracht! Angela is een supergids weet ik uit ervaring.

groetjes, Hedi (mama van Mingxia en Shuai)

• 02 Januari 2012 - 06:14

Marije:

Hai Karen en Michel, spannend allemaal! Leuk om jullie zo te kunnen volgen! Veel liefs, Roel en marije

• 02 Januari 2012 - 13:37

Martin En Alice:

Hey toppers,
    Goede binnenlandse vlucht gehad? Wij zijn inmiddels "genesteld" op 3400 km richting Zuid, te weten Kunming.

Bedankt voor jullie muziek tip, we vinden het erg origineel ;-)

Slaap lekker, nog slechts enkele uurtjes saampjes.
    Greetz Martin en Alice