Dag 5 - de laatste dag... - Reisverslag uit Nanjing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu Dag 5 - de laatste dag... - Reisverslag uit Nanjing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu

Dag 5 - de laatste dag...

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Michel & Karen

03 Januari 2012 | China, Nanjing

Vandaag de laatste dag met z’n 2e…. raar idee dat morgen een klein mannetje bij ons op de kamer zal slapen om voor altijd bij ons te horen.

We zijn vandaag inkopen gaan doen (luiers / lange vingers enzo) om daarna Nanjing weer in te gaan als toerist. Hier een mengeling van twee culturen: gloednieuwe spiegelglas gebouwen (woningen, winkels en kantoren) naast omgebouwde garageboxen waar warme kastanjes of ijzerwaren worden verkocht.

Het hotel zit in een bijzonder luxe winkelcentrum. We verdwalen met z’n allen constant… net Zweinstein met al die roltrappen die lijken te verplaatsen (althans, wij hebben de logica nog niet gevonden) naar verschillende verdiepingen, inclusief het onzichtbare deurtje naar perron 9 ¾ als entree naar het hotel. 10 minuten lopen en we zitten midden in het oude autovrije winkelcentrum, met straatverkopers, bedelaars en winkels in relatieve laagbouw.

Om de laatste avond te vieren zijn we met de twee andere adoptiestellen gaan eten in een lokaal restaurant. Hier sprak de bediening geen woord Engels en wij waren allemaal ons woordenboekje vergeten. Dan met gebaren duidelijk maken wat we willen. Het resultaat:
- 3 flessen bier
- 2x 1,25 lt cola (we hadden om 2 cola gevraagd…),
- heet water (ander water was er niet…),
- warme gewokte paksoi & witlof
- koude gebraden kip, eend en rundsvlees.

Niet iedereen vond alles lekker, maar we hebben wel allemaal smakelijk gegeten! We kregen ze alleen niet duidelijk dat we er ook graag rijst bij wilden, die hebben we nl helemaal niet gezien… ach, voor 240 RMB (€ 30,-) met 8 personen is dit ook te veel gevraagd.

Morgen hebben we om 14.00 uur de overdracht. We hopen om 16.00 uur (09.00 uur bij jullie) weer ‘thuis’ te zijn MET SONAM!

We gaan morgenvroeg de laatste voorbereidingen treffen: alle batterijen opladen en zorgen voor lege geheugenkaartjes en nog een laatste keer met z’n tweeën naar de Starbucks. We hebben om 14.00 uur de overdracht en hopen om 16.00 uur (09.00 uur bij jullie) weer ‘thuis’ te zijn MET SONAM!

Geen idee of we morgen snel iets op de weblog gaan / kunnen zetten, dus wie weet…

Hopelijk tot snel en dan met Sonam!

Muziektip van de dag:
Hoe ik lopen moet Guus Meeuwis

• 03 Januari 2012 - 16:14

Marjolein:

Geniet nog even van deze laatste avond samen en geniet nog veeeel meer van morgen! Ben benieuwd of jullie een beetje kunnen slapen vannacht ;)

• 03 Januari 2012 - 16:45

Dialon, Big Bazar:

Beste Karen en Michel,
    Die Starbucks met zn 2-en vergeet je nooit meer
    Morgen is het begin van iets heel moois, dan kunnen jullie dat kleine mannetje voor het eerst een knuffel geven, om daarna met zn 3-en verder te gaan!!!! Een bijzonder moment.......
    Genieten en laten gebeuren.... met alles wat erbij hoort

......
    En alles wat ik zeker weet, is dat ik van je hou
    En dat ik door het vuur zal gaan, voor jou
    En ik hoop dat dat genoeg is
    Want veel meer kan ik niet geven
    Dan hele diepe liefde, alles voor jou
    ....
    heel mooi, en t past!!!

• 03 Januari 2012 - 17:09

Benno:

S O N A M ! ! ! ! !

• 03 Januari 2012 - 17:32

Jan En Jeannette:

Hoi Karen en Michel,
    Wij volgen jullie verhalen op de voet hoor, best wel raar om zover weg te zijn en toch zo snel en veel contact, maar wel heel leuk natuurlijk :-))
    Heeeeel erg veel succes morgen en probeer alles heel bewust in jullie op te nemen.

Groetjes van ons en hopelijk lezen we snel weer iets van jullie.

• 03 Januari 2012 - 17:57

Odette & Vincent:

Heel erg veel succes morgen. En geniet ook nog maar eventjes van jullie laatste uurtjes samen.

• 03 Januari 2012 - 19:23

Tiny En Jopie Verhoo:

wat zal het morgen voor jullie een spannende dag worden. Geniet er samen van en daarna voortaan altijd met zijn drietjes

• 03 Januari 2012 - 19:29

Rianne:

Vanaf morgen gaan jullie met z'n drieen verder. Wat een geluk! Geniet ervan! Na lang wachten eindelijk zo ver. Dikke kus voor jullie!

• 03 Januari 2012 - 19:58

Ton En Lia:

Welterusten en slaap lekker, voor zover 't gaat..........
    En morgen genieten........

• 03 Januari 2012 - 19:58

Noortje:

Geniet nog even met z'n tweetjes en daarna nog meer genieten voortaan met z'n drietjes!

• 03 Januari 2012 - 20:02

Boukje:

Heel herkenbaar dat rare idee dat er iemand voor altijd bij je hoort! Het is bijzonder, het blijft bijzonder en toch wordt het ook heel normaal. Als ik al vol spanning en kriebels uitkijk naar Sonam, wat moeten jullie dan niet allemaal voelen!

• 03 Januari 2012 - 20:42

Jeannette En Ton:

Wat spannend hé, nog even geduld, en dan kunnen jullie dit mannetje voor altijd in jullie armen en harten houden.
    Geniet van dat moment, nu, en voor altijd.
    Jullie mogen gerust weten dat wij heel trots op jullie zijn, twee kanjers, zo is het.
    een lieve groet uit het onstuimige Waalwijk

• 03 Januari 2012 - 20:55

Dezonnigsten:

Wat een moment in jullie leven!! Jarenlang naar toe geleefd en keihard je best voor gedaan. Jullie verdienen het echt dubbel en dwars om nu papa en mama te worden. En Sonam verdient jullie. Maak er samen een onvergetelijke dag van morgen!

PS Skype is geinstalleerd, vr 6-1 tijd voor een b(r)abbeltje? mail/sms dan maar een geschikt tijdstip.

• 03 Januari 2012 - 21:15

David En Marlies:

Wat kunnen we aan al die lieve berichtjes nog toevoegen?
    We kunnen haast niet wachten!! Lieve kleine Sonam, welkom!!

• 04 Januari 2012 - 07:45

Wim:

Wij kregen (vandaag 4 jan 2012)om 8.45 uur al een telefoontje met de muziektip:
    MIJN OPA MIJN OPA MIJN OPA.....
    Spreken jullie straks samen met Sonam.

• 04 Januari 2012 - 11:06

Trix Schapendonk:

Wat spannend vandaag!!!
    We wachten af...
    Alvast véél geluk van Trix en Sjef!

• 04 Januari 2012 - 13:11

Hey Karen en Michel, ik hoop dat jullie (inmiddels vandaag) net zo genoten hebben als wij! Heel, heel veel geluk en tot volgende week!

• 08 Februari 2012 - 10:39

Robert:

Ja dit is dan het moment dat jullie nog met je tweetjes zijn. Een paar uur verder heb je gezinsuitbreiding................................................................., een olifantendracht is er niks bij. Poeh, Poeh.