Dag 6 - Familie-dag - Reisverslag uit Nanjing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu Dag 6 - Familie-dag - Reisverslag uit Nanjing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Familie-dag

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Michel & Karen

04 Januari 2012 | China, Nanjing

In tegenstelling tot vorige berichten hebben we vandaag allebei uitgeslapen!! De allerlaatste keer dat het kan… morgen is het Sonam die ons wakker komt maken.

Na het late ontbijt rustig op de kamer gebleven en wat aangerommeld. Michel is nog ‘even’ op pad gegaan voor een krant, maar helaas geen Engelstalige gevonden (hij begon te zoeken naar een krant, daarna na de terugweg naar het hotel: zowat verdwaald!). Om 13.25 uur verlieten we de hotelkamer, bepakt met knuffels, luiers, camera’s en liepen we naar de bus… op weg naar de kinderen.

Het was maar 15 minuten rijden en bij binnenkomst zagen de 2 andere ouders hun kinderen al zitten. Er zaten nog 3 andere kinderen, maar géén van hen had een schisis. “Sonam zal wel wat later komen” dachten we en begonnen uitgebreid foto’s en video’s te maken van de twee andere stellen. Na enkele minuten komt onze gids op ons af, met een Chinese dame en een klein jongetje in haar armen: “Your Son - Yang Guang!!” Een aantal oplettende fotokijkers had dit al gespot: Sonam is al geopereerd aan zijn lip!

De verpleegster en directrice van het tehuis waren meegekomen om Sonam te brengen. We hebben veel vragen kunnen stellen en antwoorden gekregen. Heerlijk al deze informatie voor later…
Om 16.05 uur liepen we de hotelkamer weer binnen, bepakt met goedgekeurde knuffels, ongebruikte luiers, goed gebruikte camera’s… EN SONAM NATUURLIJK!

Michel is met gids Denise op pad gegaan voor de juiste melkpoeder en rijstpap. Vanwege zijn recente operatie mag hij geen vast voedsel, zelfs de lange vingers werden afgekeurd. Het wordt dus melk- en papflessen maken!

Op de hotelkamer toch zijn kleren maar uitgedaan (idd 3 lagen…). De onderste gewatteerde broek kon ik uitwringen, zo nat dat ie was (was-item 1)! Tijdens zijn avondpapje lette ik even niet goed op en sloeg hij pardoes het bakje uit mijn handen: flats… over zijn slab en broek (was-item 2+3), dus snel een doek (was-item 4) gepakt en maar zo goed als het ging opgeveegd… daarom dus die waslijn in de badkamer!

Sonam ligt nu lekker te slapen (ligt constant te draaien, net een woelmuisje). Ben benieuwd wanneer hij van zich laat horen. Ik ga nu ook mijn bedje op zoeken….

Welterusten allemaal en tot morgen!

Muziektip: You'll Be In My Heart - Phil Collins

• 04 Januari 2012 - 14:01

Marlies:

Wat een schitterend gezinnetje! Duizendmaal gefeliciteerd met jullie prachtige zoon!!
    Nu kan het grote genieten echt beginnen!

• 04 Januari 2012 - 14:06

Kelly:

Echt een ventje om trots op te mogen zijn! Jullie genieten nu al. Het straalt gewoon van de foto af.

Geniet nog van jullie tijd daar met zijn drietjes en als jullie terug zijn wil ik hem wel eens live komen bewonderen.

Sonam, je hebt het getroffen dat deze 2 mensen voor je gaan zorgen! Het zijn de beste ouders die je kan wensen!

• 04 Januari 2012 - 14:08

David En De Rest!:

So...............nu eerst een Bavaria!

Jullie doorzettingsvermogen is beloond. Geniet van elkaar, jullie verdienen het!

David

• 04 Januari 2012 - 14:10

Dezonnigsten:

Gefeliciteerd!! Wat een plaatje! Kippenvel...

• 04 Januari 2012 - 14:12

Peter En Annemarie:

Wat heerlijk om jullie samen met Sonam te zien! PROFICIAT
    Geniet van elkaar en en van het ontdekken van elkaar.
    Het zal vast een slapeloze nacht worden waarin jullie naar jullie zoontje gaan liggen kijken.

Heel veel liefde en geluk samen.

• 04 Januari 2012 - 14:13

John, Liek & Kyan:

Wij komen net terug van het zwembad zet dus net de pc aan en toen gelijk naar jullie site.
    Helaas nog geen foto en toen ineens ja hoor De hele Familie.
    Wat een scheetje met volgens mij een verassing z`n lip al netjes gesloten echt helemaal een ander manneke. Terwijl ik dit berichtje typ kijk ik nog een keer bij de foto`s intussen staan er 4 op
    en de waslijn begint al aardig vol te raken moeten we wasmiddel en wasknijpers op gaan sturen of redden jullie het zo wel.
    Kyan wil ook nog iets zeggen; Ik hoop dat jullie gelukkig worden met zijn 3en.
    Kom maar snel naar huis zodat ik een keer met Sonam kan spelen
    Namens ons alle 3 van harte gefeliciteerd en geniet er maar lekker van.

Liefs van John, Angelique en een dikke knuffel van Kyan

• 04 Januari 2012 - 14:18

Boukje:

Emily kan niet wachten om met Sonam te spelen! Wat een schatje!

Zat de luier niet goed dat je na 4 uur al moest wassen :)

• 04 Januari 2012 - 14:21

Marjolein:

Ohhh, wat een trotse, gelukkige ouders! En wat een schattig ventje! Ben ook reuzebenieuwd naar de verhalen maar dat kan tzt wel! Xx

• 04 Januari 2012 - 14:44

Kim:

Ik besluit precies op het goede moment jullie site te checken, want er staan opeens foto's van jullie 3en op!
    Zolang gewacht en dan is het uiteindelijk toch echt zover... Geniet ervan!

• 04 Januari 2012 - 14:47

Rolf & Sylvia, Lot :

Deze foto's stralen gewoon intens geluk af...in een woord bijzonder! Gefeliciteerd met jullie zoon Sonam! Geniet ervan met zijn drietjes! Kusje van Lot voor Sonam.

• 04 Januari 2012 - 14:47

Bert En Maria:

Wat een prachtige foto van jullie als gezinnetje. Gefeliciteerd. Geniet ervan en probeer vannacht toch maar een beetje te slapen al zal dat wel moeilijk zijn als je zo'n mooi manneke ziet.

• 04 Januari 2012 - 14:49

Anne-Marie:

Tsjee, daar is ie dan! Ik probeer me voor te stellen hoe jullie nu ineens in het diepe gegooid zijn. Wij hebben steeds 8 (!!) dagen kraamhulp gehad terwijl je bij nummertje 4 echt wel wist wat je moest doen. Maar jullie zitten daar met een ventje dat je nog niet begrijpt. Heeft hij honger, dorst, is hij moe (soms vallen ze ineens in slaap hoor), wilt hij iets hebben. Een volle luier ruik je wel, maar als hij straks reageert op ander eten dan dat hij gewend is....... . Heel erg veel succes met deze ontdekkingstocht. Ik weet heel zeker dat jullie dat lukt want na al het doorzettingsvermogen dat jullie de afgelopen tijd hebben laten zien, gaat dit ook goed komen. Dikke kus voor SONAM, heel veel groeten voor jullie. GEFELICITEERD!!!!!!

• 04 Januari 2012 - 14:51

Jeanet:

Wat een scheetje! Als hij net zo verstandig is als hij de wereld inkijkt dan begin maar vast te sparen voor de universiteit! En ook al geopereerd zo te zien. Geweldig! Als ik al overloop van (plaatsvervangende) trots hoe moet het dan wel niet met jullie zijn .......

• 04 Januari 2012 - 15:53

Benno:

Wat een prachtig kindje!!!

• 04 Januari 2012 - 16:03

Ton En Lia:

Ooh, wat is Sonam al groot en wat kijkt hij al wijs. Een droom is werkelijkheid geworden.
    Heel veel geluk samen met zijn drietjes.
    Ook opa's en oma's, van harte gefeliciteerd. Eindelijk wordt het wachten beloond. Geniet ervan.

• 04 Januari 2012 - 16:24

Marleen:

Wauw Karen en Michel
    Wat heerlijk zeg, om jullie zo te zien stralen met jullie zoon in jullie armen! Prachtig! Hij is echt een plaatje. Geniet er van. kippevel staat op mijn armen. Echt geweldig.

• 04 Januari 2012 - 17:13

Chantal En Mannen:

Yesssss hebbes! Nu genieten van alles wat op je afkomt, laat het gebeuren en na al die jaren vooral genieten van dit wondermooie Chinese jongetje!
    Groetjes Chantal,Martijn en kai
    Www.droomkind.nl

• 04 Januari 2012 - 17:17

Odette & Vincent:

Hoi Karen, Michel en Sonam,

Van harte gefeliciteerd. Na lang wachten, zijn jullie dan in elkaars armen. De foto's tonen mij een paar heel gelukkige en trotse ouders met een prachtig mooie zoon. En inderdaad: zijn lip al gesloten en nog mooi ook!
    Geniet van jullie gezin en maak er een paar mooie weken van in Sonam's geboorteland.
    Heel, heel erg veel geluk saampjes.

• 04 Januari 2012 - 17:21

Francis En Piet:

Wat een ontzettend mooi gezinnetje en wat is Sonam al een prachtige flinke knul.
    Dat wordt genieten. Proficiat en heel veel geluk en liefde samen.

Groetjes Francis en Piet

• 04 Januari 2012 - 17:23

Harry Janny Kevin:

Gefeliciteed met jullie zoon! hele mooie gelukkige ouders zien wij!Geniet!
    grt Harry Janny en Kevin

• 04 Januari 2012 - 17:25

Nicole Rob En Roos:

Heel fijn nieuws!
    Jullie stralen!
    Van Harte gefeliciteerd met jullie Zoon!

grtjes uit bels
    Nicole &Rob en een kusje van Roos

• 04 Januari 2012 - 17:31

Marlou,Igor En MaJin:

Gefeliciteerd met jullie zoon, wat een prachtig mannetje en wat is ie nog klein.
    Geniet van elkaar.

Groetjes Marlou

• 04 Januari 2012 - 17:47

Filip En Rianne:

Wat een mooi mannetje!
    Geniet maar lekker van jullie gezinnetje!

Groetjes Filip en Rianne van Vondel

Liefs Marcel, Rianne, Maud en Roos

• 04 Januari 2012 - 18:20

Iet En Heinz Adorf:

Lieve mensen,

Van harte proficiat en veel geluk met jullie zoon Sonam.

• 04 Januari 2012 - 18:41

Wouter:

Sonam, speluh?

• 04 Januari 2012 - 19:30

Linda:

Wat een mooie foto's! Wat moet het bijzonder zijn om Sonam nu eindelijk bij jullie te hebben. Geniet ervan!

• 04 Januari 2012 - 19:57

Peer En Peet:

Wat een schatje!
    Kunnen niet wachten om jullie te zien.
    3 dikke zoenen!

Peer en Peet

• 04 Januari 2012 - 20:08

Marije:

O wat geweldig! Wat een leuk kereltje. Het geluk straalt van jullie af. Ik zit echt te snotteren op de bank! Heel veel geluk en liefs van Marije

• 04 Januari 2012 - 20:35

Nog Een Familie Kamp:

Beste ouders,

gefeliciteerd met jullie zoon ! Wat een mooi ventje zeg !
    Geniet van alles en wij volgen de verhalen en mooie foto's wel...

Andre en Lianne

• 04 Januari 2012 - 21:19

Helga:

Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon. Wat een mooi ventje!
    Bijna 2 jaar geleden waren wij ook in Nanjing om onze Bo in de armen te sluiten. Leuk om jullie bijzondere reis nu te kunnen volgen.
    Geniet maar lekker van elkaar en van China en heel veel geluk samen!
    Groetjes, Patrick - Helga - Bo & Cheng (nog in China)
    www.patrickenhelga.waarbenjij.nu

• 04 Januari 2012 - 21:58

Femke En Paul:

Geweldig dat jullie nu bij elkaar zijn! Wat een mooi gezinnetje zijn jullie. En wat een leuk kereltje is Sonam! Geniet van deze mooie tijd en veel geluk samen!

• 04 Januari 2012 - 23:23

Hey luitjes, wat een prachtig kereltje! Gefeliciteerd en lekker genieten. Groetjes martin en Alice Kunming

• 04 Januari 2012 - 23:26

Patty:

Gefeliciteerd met julie zoon!
    Wat een prachtig manneke,
    geniet van jullie tijd in China
    Hoe herkenbaar, nanjing; wij waren er 2 jaar geleden in deze periode (en zijn er hopelijk over een paar maandjes weer)

Patty (mama van Djuna, Aylinn, DiWen*, Suzie en X....)

• 05 Januari 2012 - 07:09

Esther :

Wat een schat! En jullie zullen vast hele lieve ouders voor hem zijn! Een kind zo welkom!

Heel veel gelukt!

Ook namens Marco en Martijn

Liefs Esther

• 05 Januari 2012 - 08:21

Bart:

Hoi happy family,

geniet van alle dagen! Wat een mooi kliekje met de hele fam:-)

Bartelijk gefeliciteerd met deze mijlpaal.

• 05 Januari 2012 - 10:18

Freek Van Der Ven:

Beste Karen & Michel,
    Van harte gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding. Heel veel plezier met het ontdekken van alle ontwikkelingen van jullie ZOON Sonam!

• 05 Januari 2012 - 11:08

Wendy En Michel:

Vanaf schiphol gefeliciteerd met jullie zoon sonam. leuk om jullie als stralend, gelukkig gezinnetje te xien
    heel veel geluk samen.
    Groetjes michel en wendy

• 05 Januari 2012 - 11:19

Martijn:

Ik vind je een echt schatje.

Wanneer zullen we samen spelen?

Kus van Martijn

• 05 Januari 2012 - 12:36

Han & Renata (NCC):

Michel en Karen,

Vanoet een zeiknat en winderig Twente van harte GEFELICITEERD met jullie zoon!!! Wat een geweldig nieuws om het jaar mee te beginnen. Baidewee leuke foto's van een mooi kereltje + een trotse Pa en Moe! Geniet ervan!!! O ja......ehm je komt hem wel eenkeer voorstellen tijdens een weekend neem ik aan??????

Groetn oet Twente, Han

• 05 Januari 2012 - 14:01

John, Liek En Kyan:

Ni hao

Alles goed daar een goede nachtrust gehad.
    Ik hoop dat jullie een beetje hebben geslapen na zo`n heftige dag.
    Maar vraagje jullie zijn nu al 1,5 dag papa en mama en hoe bevalt het en natuurlijk
    wat vind Sonam van zijn nieuwe ouders.
    Bij deze bedankt voor jullie kaartje.
    Ik vind hem echt heel leuk geworden je moet er maar op komen om zo`n
    kaartje te ontwerpen heel orgineel. Nee, zonder dollen hij is echt leuk
    net als Sonam trouwens we vinden het echt een scheetje.

Liefs John, Angelique en heel veel xxxxxxxx van Kyan

• 05 Januari 2012 - 14:19

Fam. Kruip,Sanmenxia:

Oh, wat een schatje....
    Van harte Proficiat met jullie zoon !
    We wensen jullie nog fijne dagen en tot dinsdag in Beijing !!
    Geniet samen !!

• 05 Januari 2012 - 14:34

Jannekeisabelrosa:

He lieve ouders,

In een woord Super!

Net jullie geposte kaartje ontvangen en natuurlijk komen wij jullie grote trots bewonderen!
    Ga leker genieten van die mooie knul en elkaar leren kennen.

Groeten en tot gauw
    Janneke, Isabel en Rosa

ps: hier in Nederland zijn momenteel hele hoge waterstanden en harde wind: hebben jullie al laarzen en een regenpak voor Sonam?

• 05 Januari 2012 - 14:44

Anco Marjo Christel :

Michel en Karen,

Wat een mooi begin van het nieuwe jaar
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon
    Veel geluk en geniet ervan

• 05 Januari 2012 - 14:53

Geertje:

Wow... wat een moppie!!!

Net jullie "welkom Sonam"kaart bij de brievenbus gevonden. KIPPENVEL!!!! Het is dan toch echt werkelijkheid geworden. Geniet maar lekker van elkaar. Dan sluit hij jullie ook vast snel in zijn kleine armpjes;-)

• 05 Januari 2012 - 17:59

Floris:

Gefeliciteerd! Mooie foto's! Veel geluk samen!

• 05 Januari 2012 - 19:30

Jan En Jeannette:

Woh wat een cuty! en wat een verassing dat hij al is geopereerd!
    We vinden het echt heel bijzonder en wensen jullie gezinnetje al het goeds toe!
    Geniet er lekker van saampjes en we komen hem zeker bewonderen.

• 06 Januari 2012 - 14:50

Joke & Reijn:

Van Harte Gefelictieerd met jullie prachtige gezinsuitbreiding, het is al een grote Boy. Volgens ons kunnen de Opa's en Oma's niet wachten tot hun kleinzoon op Schiphol aankomt. Een goede reis terug en bedankt voor de uitnodiging. Wij komen zeker op 3 maart op (kraam) visite.

• 06 Januari 2012 - 16:36

Kees En Els Speelman:

Hartelijk gefeliciteerd met jullie mooie zoon!
    Heel veel geluk en geniet ervan.

• 09 Januari 2012 - 09:25

Gerda En Bettie:

Hallo familie.
    Wij zijn collega volontairs van je (schoon)vader. Wat een mooie foto's en wat een schatje is het. Wij wensen jullie heel veel gezondheid en geluk met Sonam.
    Een hele mooie tijd nog daar en kom gezond weer thuis met zijn drietjes.
    Hartelijke groeten van ons.

• 08 Februari 2012 - 10:48

Janny En Robert:

Gefeliciteerd met jullie mannetje.
    Het is een rijk bezit, geniet er met volle tegen van.
    Voordat je het weet trekt hij op zijn "klompen" de wijde wereld in.