Dag 7 - nu officieel onze zoon - Reisverslag uit Nanjing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu Dag 7 - nu officieel onze zoon - Reisverslag uit Nanjing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu

Dag 7 - nu officieel onze zoon

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Michel & Karen

05 Januari 2012 | China, Nanjing

En vanmorgen liet Sonam zich pas op 06.30 uur horen. Het was toen even vogelen om zijn fles snel in orde te krijgen. Daarna duurde het bijna een uur voordat hij hem leeg had… Hij kan bijna niet zuigen en de melk moet erin ‘gespoten’ worden. Helaas hebben we een te harde fles die we niet zo goed kunnen in knijpen. Gisteren is Michel met de gids op zoek gegaan maar nog niet geslaagd, hopelijk vinden we vandaag iets.

Om 08.30 uur liepen we net op tijd de lobby in om op weg te gaan voor de officiële overdracht. Gisteren hebben we voor 24 uur de voogdij gekregen, vandaag is het echte werk aan de beurt. Na het zetten van ettelijke handtekeningen en rode duimafdrukken – Sonam ook -, is hij nu echt onze zoon!!
De verpleegster en directrice van het tehuis waren er ook weer. Zij hoorden van het drinkprobleem en gingen direct de oude fles van Sonam halen. We hebben de uitnodigingen gekregen om bij vragen te mailen, dus dat zullen we zeker doen.

Deze fles werkt inderdaad een stuk makkelijker en sneller, fijn voor ons alle drie. Het slapen tussen de middag werd geen succes: huilen / door de spijlen reiken naar ons. We hebben hem uiteindelijk maar tussen ons op bed gelegd met wat speelgoed. Slapen heeft hij niet gedaan, maar hij bleef wel meer dan anderhalf uur liggen spelen.

’s Middags zijn we nog een uurtje op pad geweest (supermarkt) met Sonam lekker in de buikdrager. Dit vindt hij wel lekker, knus tegen mama aan… en mama ook!

Het is een heel vrolijk kereltje. Echt krijsen of hysterisch huilen heeft hij nog niet laten zien. Wie weten spreken we te vroeg… Op dit moment is in feite alleen het eten het lastigst. Aangezien water uit de kraan hier niet gedronken mag worden, is hij alleen warme vloeistoffen gewend. Warme melk, pap of water uit de fles gaat goed. Daarnaast mag hij voorlopig alleen zachte voeding ivm zijn operatie. Plakjes cake mag wel en dat gaat er ook goed in. Morgen gaan we fruithap uit de fles proberen, maar deze zal hij alleen lusten als het warm is……. iemand nog suggesties?

Sonam is tijdens zijn papfles vanavond (20.00 uur) in slaap gevallen, dus is hij zo in bed belandt. Zijn benieuwd hoe laat/vroeg hij morgen van zich laat horen!

Welterusten allemaal en tot morgen!

Muziektip:
“From this moment on"- Shania Twain

• 05 Januari 2012 - 15:28

Myrra:

Wat fijn dat het zo voorspoedig verloopt allemaal, de eerste volle dag als gezin zit er al weer op!Of het nooit anders geweest is... Tsja en dat eten...klinkt bekend, maar ik ben uiteindelijk ook groot geworden zullen we maar zeggen. Ik kan natuurlijk niet uit eigen ervaring spreken, want ik weet er niet zo veel meer van te herinneren, maar ik heb me laten vertellen dat mijn voedingen vroeger ook een heel ritueel waren! Tegenwoordig schijnen er speciale flessen voor te bestaan, maar ik begrijp dat mijn ouders destijds gewoon een groter gat in de speen hadden gemaakt...
    Slaap lekker!

• 05 Januari 2012 - 16:11

Maartje:

Ten eerste gefeliciteerd met jullie prachtige zoon Sonam...enne hij wil gewoon bij jullie zijn en alle indrukken in zich op laten nemen. Dat slapen komt wel ;)

geniet van deze tijd!!

• 05 Januari 2012 - 16:12

Jopie Verhoofstad:

wat een lief kereltje. het is iedere dag een feest om jullie reisverslag met de bijbehorende muziek te lezen. Het geeft iedere keer weer een kippevel moment.
    Van harte gefeliciteerd met jullie officiele zoon.

• 05 Januari 2012 - 17:13

Christine En Arjen:

van harte met jullie zoon ons buur jongetje
    geniet er van
    gr de buurtjes

• 05 Januari 2012 - 17:25

Chantal:

Kai was ook erg gek op de zakjes yoghurt uit de supermarkt! Kun je makkelijk doseren maar is wel koud :-( misschien Indy hij het wel erg lekker gewoon proberen hoor...

• 05 Januari 2012 - 17:32

Arno,Daniëlle&Tobias:

Ziet er allemaal mooi, goed en gezellig uit! "From this moment on" wordt het vast alleen maar leuker.
    Bedankt voor jullie kaartje! Hij is wel toepasselijk, speciaal uitgezocht? ;-)
    Veel plezier verder!

• 05 Januari 2012 - 18:50

Linda:

Mooie foto's en leuk om jullie belevenissen te lezen. Het zal een hele ontdekkingstocht zijn wrs met dat eten. Daar vinden jullie vast ook snel je draai in. Misschien kun je voor de fruithap appel/peer gebruiken dat is best lekker warm en als je het Pureerd heel vloeibaar, goed voor in de fles en anders vermengen met wat water om te verdunnen. Jullie komen er vast uit.
    Bedankt voor het kaartje. Echt heel mooi en toepasselijk gemaakt!

• 05 Januari 2012 - 18:59

Marije:

Bedankt voor jullie prachtige kaartje! En gefeliciteerd!!! Xx marije

• 05 Januari 2012 - 19:11

Tante Toos:

Misschien voor de tweede keer, ik zag mijn eerste reactie niet meer..........
    Michel en Karin hartelijk gefeliciteerd met jullie zoontje.
    Ik geniet mee!!!

• 05 Januari 2012 - 19:34

Hans, Meddy, Vera:

Hallo Michel en Karen,

Allereerst proficiat met jullie zoon Sonam! Wat is het een schatje.
    Heel veel geluk samen en geniet van deze bijzondere tijd.
    Heel veel plezier met z'n 3-tjes.

Groetjes en bedankt voor het geboortekaartje, heel leuk en origineel.
    Hans, Meddy, Vera

• 05 Januari 2012 - 19:55

Angelique:

Zo te horen verloopt nu alles redelijk rustig ik hoop voor jullie dat het zo blijft.
    Maar om jullie blij te maken bij ons verliep het de 1e dagen ook goed maar toen ons
    mannetje een beetje was uitgerust kwam er echt wel meer leven in brouwerij.
    Wat eten betreft toen Kyan thuis kwam had hij nog bijna geen vast voedsel gehad.
    Het eerste wat hij op heeft toen hij thuis kwam was een sausijzenbroodje en dat ging
    er heel goed in wat dat betreft hebben we gewoon geluk want hij lust bijna alles.
    Hij kreeg daar een soort rijstepap en flesvoeding en af en toe een koekje of liga.
    Het fruit hapje als dat nieuw voor hem is zou ik het koud (kamertemperatuur) proberen
    hij zal straks toch een keer moeten wennen aan koude dingen voor iets nieuws zou je het kunnen proberen en anders is het nog zo opgewarmd. Wij kregen toen als tip rijstepap, noodels, groente potje (met wortel) toetje vla of yoghurt. Succes met experimenteren

liefs Liek

• 05 Januari 2012 - 20:01

Adriana:

11 maanden geleden op precies dezelfde plek en ik denk aan de verzorgsters te zien het zelfde tehuis ons dochtertje gekregen ,toen 11 maanden oud (kippevel)
    Wat een schatje is Sonam en wat is zijn lipje al mooi.
    Bij ons dochtertje was haar lipje gesloten toen zij 4 maanden was,grappig zij lijkt wel wat op jullie mooie vent.
    geniet want de tijd vliegt.
    Liefs van Adriana

• 05 Januari 2012 - 20:01

Boukje:

Warme appelsap, dronk Emily zo op toen ze het te fantatiek hadden opgewarmd bij het zwembad. Thee kun je ook proberen. Als het om meer 'eetbare' dingen gaat, zou je ook iets van (bruine)bonenprut kunnen maken (weet niet of dat verkrijgbaar is in China?), dat gaat er hier bijna vloeibaar in. Andere optie, rijst doorkoken en aanlengen met water of melk ...

• 05 Januari 2012 - 20:09

Jochem,marleen&sanne:

Geweldig om te zien, jullie stralende gezichten als trotse ouders! Van harte gefeliciteerd!
    Fijn om te lezen dat hij het zo goed doet en zo vrolijk is. Heerlijk herkenbaar die verhalen van verse-ouder-probleempjes: eten, slapen, veel was. Geniet van jullie nieuwe gezin.

• 05 Januari 2012 - 20:24

Ruud, Angela & Fay:

Gefeliciteerd met jullie zoon!
    Wat moet dit toch een geweldig gevoel zijn voor jullie.
    En wat een lekker ventje!!!
    Fijn hè de buikdrager, genier er maar van.
    Liefs
    Angela, Ruud en Fay
    * Wat het eten betreft daar tobben alle nieuwe ouders mee, komt vanzelf goed, ook jullie vinden snel je draai daar in!

• 05 Januari 2012 - 20:41

Jeanny:

Proficiat met jullie prachtige zoontje Sonam! Wat een schatje! We hebben jullie prachtige kaartje vandaag met de post gehad. Ontzettend mooi! Jullie laten al geweldige foto's zien. Het geluk straalt ervan af. Geniet lekker met zijn drietjes. Veel liefs en groetjes. Frans en Jeanny.

• 05 Januari 2012 - 20:51

Marleen:

Hey Karen en Michel,
    Zodra ik thuis ben check ik even of er nieuwe berichten en/of foto,s op staan. Wat leuk om te lezen dat Sonam nu officieel jullie zoon is! En wat ziet hij er lief uit! Echt mooi om te zien hoe jullie stralen op de foto,s. Succes met de voedingen.

• 05 Januari 2012 - 21:04

Jeannette En Ton:

Nou zeg, petje af hoor voor jullie, want je word toch zomaar in het diepe gegooid. Maar paniek hoeft niet hoor, en zo ik lees, hebben jullie dat ook niet. En ik wil even zeggen, wat een schatje Sonam is, en ik krijg ook het idee dat hij best tevreden is, die heeft in het tehuis echt wel op zijn beurt moeten wachten. Maar hij moet natuurlijk ook nog erg wennen aan de nieuwe situatie.Knuffel maar veel met hem, ik zou het dolgraag willen doen, maar zal echt op mijn beurt moeten wachten, hihi.Wij wensen jullie veel geluk toe met deze kleine guit, en geniet.Een knuffel van ons hier.

• 05 Januari 2012 - 23:05

Tante Bertha:

Proficiat met jullie zoontje Sonam.
    Vandaag het kaartje ontvangen en we vinden het erg mooi.
    Leuk om te kunnen volgen hoe het met jullie daar in China gaat.
    Groeten uit Waspik van ook een kampen familie.

• 06 Januari 2012 - 07:50

Tante Jeanne En Ome :

Dag Michel en Karen,

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zoon. Wat moet dát een ervaring voor jullie zijn en
    wát een schatje zeg! Hij heeft ons hart gestolen!
    We wensen jullie nog een goed verblijf en een fantastische thuiskomst woensdag de 18e a.s.
    Wij komen in ieder geval in het weekend in maart.
    liefs van tante Jeanne en ome Kees.

• 06 Januari 2012 - 09:46

Esther:

Bedankt voor jullie mooie kaartje!

Prachtig om jullie zo te zien! Nu is Sonam echt jullie kereltje!
    Tja, dat eten zal uitvogelen zijn de komende tijd.

Warme appelmoes is misschien een idee?
    Hier in Nederland heb je van die handige zakjes fruitmoes met drinktuitjes

We hopen dat we er 18 januari bij kunnen zijn op Schiphol. Valt nog wat te regelen op het werk daarvoor, dus effe kijken of het lukt...

Liefs Esther, Marco en Martijn

• 06 Januari 2012 - 10:44

Wilma:

Wat een super schattig koppie heeft dat kleine mannetje van jullie. Guitig, ondeugend, en zo hoort het ook!!!!!!!!! Maar, komt goed hoor, weet 't zeker.
    Ik kan me voorstellen hoe jullie door het dolle heen zijn.
    Heel, heel hartelijk gefeliciteerd en maak er een onvergetelijke reis van.
    Lieve groet uit ons mannenhuis, Wilma

• 06 Januari 2012 - 12:42

Hey Michel, Karen en Sonam,

Super om te lezen en zien dat het goed gaat. Ook wij moeten nog even vogelen met eten en hebben maar een klein tipje van de speen van de fles afgeknipt. Met een beetje "knabbelen" krijgt hij hem vlot leeg. Wij hebben thuis een speciale fles gekregen, maar gebruiken hem niet. Dus mochten jullie in Beijing nog een alternatief nodig hebben, dan horen we het wel.
    Groetjes, veel plezier en geniet ervan!

• 06 Januari 2012 - 14:27

Fam.Kruip,Sanmenxia.:

Wat fijn dat het met jullie goed gaat. Sonam en jullie zien er erg ontspannen uit.
    Geniet de komende dagen in de geboortestreek van jullie zoon.En vergeet geen geboortegrond mee te nemen, maar daar hadden jullie vast al wel aan gedacht !

• 06 Januari 2012 - 14:27

Fam.Kruip,Sanmenxia.:

• 06 Januari 2012 - 18:33

Anita Snijders:

Van harte gefeliciteerd met jullie mooie kleine man!
    Van harte gefeliciteerd met jullie ouderschap!
    We wensen jullie heel veel plezier met jullie 3 tjes in het moederland van jullie Sonam.
    Geniet van alles wat China te bieden heeft!

Groetjes van Anita en familie.