Dag 10 - Aqua City - Reisverslag uit Nanjing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu Dag 10 - Aqua City - Reisverslag uit Nanjing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu

Dag 10 - Aqua City

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel & Karen

08 Januari 2012 | China, Nanjing

Vandaag stond voor het overgrote deel in het teken van één thema: WATER. We zijn vandaag niet verder gekomen dan ons hotel Holiday Inn Aqua City en naastgelegen gelijknamige luxe shopping mall. Dwars door dit immense winkelcentrum loopt een vijver met tientallen fonteinen. Elk uur wordt er waterorgel-show gegeven die in de Efteling niet zou misstaan.

Een reden waarom we Aqua City niet verlaten hebben was het feit dat Nanjing zelf eigenlijk een soort Aqua city geworden was: het was regenachtig en mede daardoor koud. Wel lijkt de stad veel schoner dan Beijing: hier is veel minder stof en smog, maar dat kan ook komen doordat hier geen 22 maar ‘slechts’ 7 miljoen mensen wonen.

Ook Sonam had zich vandaag een beetje aan dit thema aangepast: in tegenstelling tot de afgelopen drie dagen kwamen de waterlanders wat vaker voorbij. Net als buiten komt het er zeker niet met bakken uit, maar het stralende zonnetje van gisteren is wat minder zichtbaar! En dat terwijl Yang Guang, zijn Chinese naam, ‘zonnig’ betekent. (of zou hij toch gewoon last hebben van doorkomende tandjes: hangerig / niet vrolijk / groene stink poepbroek en ‘bijten’ op de zachte handdoeken en slabben…)

Om het thema nog verder in te zetten hebben we Sonam vandaag weer getrakteerd op een spetter-sessie in bad. Laten we zeggen: ons zonnetje was gematigd enthousiast, maar uiteraard houden we gewoon de moed erin want…. Na regen komt zonneschijn!!

Welterusten allemaal en tot morgen!

Muziektip: You Came - Kim Wilde

• 08 Januari 2012 - 16:15

Marlies:

Bekend truitje; past al goed zo te zien!
    Tja, het kan niet altijd feest zijn. Ineens twee nieuwe ouders en ZOVEEL aandacht voor jou alleen. Daar word je best moe van, he Sonam...Morgen wordt het weer in elk geval beter, dat helpt vast!
    Liefs, Marlies

• 08 Januari 2012 - 17:21

Jeannette En Ton:

hoi Karen en Michel, zo jij het beschrijft denk ik bijna zeker dat Sonam Tandjes krijgt, en ja, dan zijn ze wat lastig, en de poepluiers, ook dat is voor velen ouders een bekend gegeven. ook het bijten op alles, tjonge zeg, wat weet ik het toch goed hé. Maar heb tenslotte zelf kindertjes grootgebracht, en ook kwam dit euvel voorbij bij de kleinkinderen, jullie zonnetje zal heus ook weer wel gaan stralen, als dit probleemje weer voorbij is, een beetje troost dus voor jullie.We lezen morgen wel het volgende verslagje, want blijf jullie wel dagelijks volgen. lieve groetjes van ons voor jullie drietjes.

• 08 Januari 2012 - 19:00

Esther:

Tja, hij zal vast moe zijn van al die indrukken!

Is ook niet niks: een nieuwe papa en mama.

Ook van heel veel leuke dingen kun je knap moe worden, en dan ook vervelend (kennen we van Martijn...)

Wat doen jullie het ontzettend knap!

Ik heb bewondering voor jullie alle drie!

Kus Esther

• 08 Januari 2012 - 19:02

Dezonnigsten (ja Ja):

Aanvullende muziektip dag 8:
    Jermaine Jackson & Pia Zadora - When the rain begins to fall
    (hét liedje dat van een regenachtige dag nog een feestje maakt)

Aanvullende muziektip voor morgen (!?):
    Katrina & The Waves - I'm walking on sunshine!
    (hét liedje dat op een zonnige dag de zon nóg harder laat schijnen)

• 08 Januari 2012 - 19:11

Corita Kamp-Ooyens:

Hoi Michel en Karin

Wat een lekker manneke is die Sonam, Hij boft maar met jullie !!
    Geniet er maar lekker van !!
    en thuis in Nederland wacht hem een heerlijk lekker warm en liefdevol nest !!!
    Want oh, wat zijn ome Kees en tante Diny trots !!!

gr. De Kampjes uit de May (Made)

• 09 Januari 2012 - 10:07

Fieke:

wat een lekker mannetje zeg
    geniet maar lekker van de tijd in china want daar krijg je nog wel heimwee naar.....
    www.familierieken.blogspot.com

• 09 Januari 2012 - 12:49

Desirée En Jeroen:

Hoi Karen en Michel,

Wat heerlijk om die verhalen te lezen wat jullie allemaal meemaken in China. Jullie hebben dit dan
    ook zeker zeer verdiend! Jullie mogen echt trotse ouders zijn hoor!!

En wat een heerlijk mannetje die Sonam. Echt hele leuke foto's van hem en van jullie samen natuurlijk!
    Geniet nog even daar in China en we horen het allemaal wel weer als julllie met zijn 3en terug in Nederland zijn.

Liefs, Desirée en Jeroen

• 09 Januari 2012 - 14:48

Lieve Karen en Michel,

Morgenavond treffen wij elkaar weer; fijn! wij wensen jullie een hele goede binnenlandse vlucht en zijn heel benieuwd naar jullie zonnetje. Als het lukt, wachten we in de lobby op jullie en anders treffen we jullie overmorgen bij het ontbijt. Helemaal super.

Groetjes Martin en Alice