Dag 15 - Panda-droom - Reisverslag uit Beijing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu Dag 15 - Panda-droom - Reisverslag uit Beijing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu

Dag 15 - Panda-droom

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel & Karen

13 Januari 2012 | China, Beijing

Voor ons kersverse ouders was het vandaag een dag om van te dromen: Sonam mochten we om acht uur wakker maken, terwijl hij de hele nacht aan één stuk had doorgeslapen. Vol overgave dronk hij vervolgens zijn flesje leeg, waarna hij in de ontbijtzaal lekker aan tafel heeft zitten spelen. Om tien uur nam hij rustig plaats in de buikdrager, waarna hij in het busje naar de dierentuin even een heerlijk tukkie deed. In de dierentuin keek hij op zijn dooie gemak wat om zich heen, wat veel vrolijke reacties bij de Chinezen opriep. Hij genoot letterlijk met volle teugen van de twee flesjes die hij kreeg en tijdens onze pauzes speelde hij dat het een lieve lust was. Aan de drukte van de metro leek Sonam na de belevenissen van gisteren al goed gewend, want hij liet het allemaal zonder problemen over zich heen komen. De poepbroek had hij keurig bewaard voor op de hotelkamer, zodat we na een snelle verkleedpartij het restaurant weer op konden zoeken. Samen met een reisgenootje heeft ons kleine manneke ook daar heerlijk zitten spelen. Eenmaal terug in het hotel volgde nog een flesje, waarbij Sonams oogjes meerdere keren vanzelf dicht vielen…maar het flesje ging keurig leeg. De duik in het bedje verliep tenslotte onder zogenaamd “zacht protest”, maar na tien minuten woelen was Sonams eindbestemming voor de dag bereikt: dromenland!

Eigenlijk lijkt het hierboven beschreven verloop van de dag te mooi om waar te zijn en daarom is het wellicht wat saai. Maar ja, wij proberen nou eenmaal wèl feiten vanuit China naar buiten te brengen…

Over de dierentuin zelf kunnen we niet zoveel melden: Het park is groot en voor Chinese begrippen ziet het er verzorgd uit. Maar omdat het winter is, zitten veel dieren binnen in veel te kleine hokken. In combinatie met het soms vrij asociale gedrag van Chinese bezoekers worden we niet echt jaloers op de bewoners van dit dierenpark. Maar goed, we kunnen in elk geval tegen Sonam zeggen dat hij echte pandaberen gezien heeft. En dat terwijl deze dieren maar in ongeveer tien parken in de wereld te bewonderen zijn…Pandadroom in de Efteling niet meegerekend!

Na de wierook van gisteren en de diverse dierengeuren van vandaag gaan we morgen waarschijnlijk wat cultuur snuiven in het centrum van Beijing. Tot later!

PS: mocht je je afvragen waarom Sonam bijna op alle foto’s een slabbetje om heeft: hij zevert vrij veel, en omdat we maar een beperkte hoeveelheid kleertjes bij ons hebben en wassen in de badkuip van de hotelkamer niet echt ideaal is, hebben we voor deze oplossing gekozen. Bijkomend voordeel: Sonam heeft altijd een heerlijk speeltje bij de hand waar hij graag op sabbelt!

• 13 Januari 2012 - 16:57

Anne-Marie:

Wederom een muziektip van Phil Collins. Niet dat ik me daarover beklaag hoor. Maar je zou haast denken dat Phil ook ooit door het adoptie-proces is gegaan. Teksten zijn soms erg treffend. Als je naar Sonam kijkt op de foto's dan heeft hij een hele vertrouwde blik naar jullie. Ookal is het soms wennen, jullie zijn op dit moment echt zijn stabiele factor die er altijd is. Moet wel lachen om dat uitslapen tot 8 uur. Zijn ze net een week ouders van een zoon ....... en nu al blij met uitslapen en een keertje goed gedrag ....... . Joost, Anne, FLeur en Thijs kijken regelmatig mee naar de foto's en ze vinden het prachtig. Volgens mij duiken ze straks met z'n vieren op Sonam om hem te begroeten. Het arme kereltje zal niet weten wat hem overkomt. Geniet van de laatste dagen daar. Volgende week om deze tijd heeft Sonam al een paar nachten op zijn nieuwe kamer geslapen! Groetjes.

• 13 Januari 2012 - 18:53

Carmen En Mira:

Leuk jullie verhalen te lezen... Nog een paar dagen en dan zit het er weer op.. heerlijk naar jullie huisje.. en Anne -Marie.. even over Phil en de adoptie teksten.. Dit komt allemaal uit de musical tarzan.. wat gaat over.... adoptie (tarzan geadopteerd door de apen) Dus het zijn niet zijn eigen ervaringen...

Groetjes,
    Carmen en Mira (die ook meekijkt naar de plaatjes )

• 13 Januari 2012 - 19:18

John, Liek En Kyan:

Ik geloof dat Sonam nu al een hele fan club heeft iedereen wil met hem spelen en knuffelen. Maar hopen dat niet alle kids op Schiphol zullen zijn dan wordt het nog een strijd wie als eerste hun idool een handje heeft mogen geven. Kyan wil ook super graag maar aangezien hij de volgende dag gewoon naar school moet hebben wij besloten niet naar Schiphol te komen. Maar hij vind het helemaal super om de foto`s te bekijken en alles over Sonam mee te lezen. Hij heeft op school in de kring ook al over hem verteld. Dus echt een grote fan.
    Wij genieten heerlijk met jullie mee prachtig te zien hoe gelukkig jullie zijn na al die jaren wachten.

Liefs John, Angelique en Kyan

• 13 Januari 2012 - 19:58

Maaike Smits:

Hallo Karen en Michel!

Wat heerlijk om jullie verhaal te lezen over Sonan en jullie verblijf in China.
    Het is gewoon al mooi om te lezen hoe gelukkig jullie zijn met de kleine!
    Hopelijk gaat alles goed en hebben jullie een spoedige terug reis en zullen
    we de kleine snel kunnen bewonderen!

Groetjes
    Maaike Smits
    (Dochter van Gerard Smits)

• 13 Januari 2012 - 21:10

Jeannette En Ton:

Hallo Karen Michel en Sonam, Wat heerlijk om een goed verhaal te horen over Sonam, en dan vooral ook te lezen hoe goed jullie het al voor elkaar hebben. Ik sta er echt van te kijken, zo makkelijk het eigenlijk gaat met deze kleine man. Volgens mij past Sonam zich heel snel aan de nieuwe situatie aan, wat heerlijk is voor zijn nieuwbakken ouders. ook de foto's zijn stuk voor stuk zo leuk, een heerlijk joch. Nog een kleine week, en dan is Nederland echt in zicht, heerlijk voor jullie en de oma's en opa's, maar vooral voor Sonam, krijgt hij eindelijk zijn eigen kamertje, met een eigen bedje, wel zo prettig, en de broodnodige rust, heel belangrijk voor een baby.Hopelijk krijgen we nog wat verhaaltjes te lezen, en foto's te zien, voordat jullie de grote reis terug gaan maken. Dikke kus voor Sonam, en natuurlijk ook voor jullie.
    Groetjes Jeannette en Ton.

• 14 Januari 2012 - 07:36

Esther:

Zo zien jullie maar: na regen komt zonneschijn!

De ene dag zit het allemaal tegen, de dag daarna kan het weer helemaal TOP zijn.

En dat slabbertje komt me heel bekend voor....
    Misschien herinneren jullie Martijn zijn 'gezever' nog???

Gaat vanzelf over. Ik heb dat tenminste een puber nog nooit zien doen.

We zijn erbij hoor, de 18e!!!

Kus van Esther

Knuffel van Martijn voor Sonam