Dag 16 - Opnieuw een zonnige dag - Reisverslag uit Beijing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu Dag 16 - Opnieuw een zonnige dag - Reisverslag uit Beijing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu

Dag 16 - Opnieuw een zonnige dag

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel & Karen

14 Januari 2012 | China, Beijing

Zoals we al eerder vermoedden, lijkt Sonams humeur zich, zoals de betekenis van zijn Chinese naam Yang Guang (“zonnig”) al aangeeft, inderdaad enigszins bepaald te worden door de helderheid van de zon. Vandaag was wederom een stralend zonnige dag. Maar omdat het ook hier winter is, laat de zon zich relatief laat zien. Ook ons zonnetje had geen zin om vroeg “op te komen”: om half negen haalde papa Sonam maar eens uit bed, maar ook toen waren zijn oogjes nog alles behalve helder (die van papa ook niet trouwens…)

Naarmate de zon hoger aan de hemel klom, werd Sonam steeds actiever. Resultaat: om twaalf uur, op het hoog(s)te punt, wilde Sonam maar één ding: spelen! De zon slaapt immers ook alleen maar ’s nachts…daarom doopte hij eigenhandig het campingbedje om tot box: een prima speellocatie. Ook in bad kon Sonam zich heerlijk uitleven en werd het allerminst een waterig zonnetje.
Maar toen de zon achter de torenflats zakte, zakte Sonams humeur: nadat hij op zijn ontdekkingstocht door de hotelkamer het (overigens lege) afvalbakje omtrok, schrok hij enorm en was vervolgens een tijdlang niet te genieten. Dit trok gelukkig onderweg naar het restaurant weer bij, maar hij bleef wel eenkennig: alleen mama kon hem rustig houden, terwijl hij van papa niets moest hebben…een vrij frustrerende ervaring. Maar daar waren we op voorbereid…

Natuurlijk hopen we dat ons zonnetje veel zal schijnen, maar eerlijk gezegd hopen we niet dat zijn stemming inderdaad afhangt van de zonkracht. In de eerste plaats zou Nederland dan niet het beste land zijn om te wonen: dit zou veel chagrijnige dagen betekenen. In de tweede plaats zou hij dan in de winter geen enkele avond goede zin hebben en in de derde plaats zou met name mama dan in de zomer een groot probleem hebben…de zon komt dan immers iedere dag ongeveer om half zes op…

Op naar de volgende stralende dag!

P.S., herhaling: voor diegenen die op 18 januari Sonam op Schiphol willen komen verwelkomen: stuur even een mailtje naar sonam_kamp@live.nl, waarin je aangeeft op de 18e erbij te willen zijn. Vervolgens ontvang je een berichtje terug met het vluchtnummer en eventuele verdere informatie. Deze e-mails zullen niet door ons, maar door Sonams tante gelezen en beantwoord worden, dus als je specifiek iets aan ons wil vragen, kun je dat via de weblog of ons eigen e-mailadres doen.

• 14 Januari 2012 - 20:42

Linda:

Zo, weer op de hoogte van alles! Leuk om te lezen en mooie foto's om te bekijken.

• 16 Januari 2012 - 09:16

Lianne Kamp:

Gelukkig hebben we hier ook stralende dagen hoor , ook al is het nu koud maar het zonnetje schijnt er vandaag ook weer bij ! Tenminste , in Hardenberg...

Alvast een goede terugreis gewenst en een mooi weerzien op Schiphol met jullie dierbaren !