Dag 18 - Ladies Day - Reisverslag uit Beijing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu Dag 18 - Ladies Day - Reisverslag uit Beijing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu

Dag 18 - Ladies Day

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Michel & Karen

16 Januari 2012 | China, Beijing

Vanmorgen tijdens het ontbijt is het idee ontstaan om met ‘de dames’ eens lekker ouderwets te gaan shoppen. Zonder de mannen en kinderen wel te verstaan…. Nadat de heren wat protesteerden, maar dan eerder vanwege de potentiële aanslag op de bankrekeningen, zaten we gezellig om 11.30 uur in de taxi naar de Silk Market.

Tijdens de rit hebben we het Engels van onze taxi-chauffeur wat opgehaald en kon het grote afdingen beginnen. De eerste keren waren wat onwennig, maar al gauw hadden we een hele goede onderlinge samenwerking van mee-pingelen en aanstalte maken om weg te lopen en werd ons gezegd dat we ‘hard ladies in bargaining’ waren. Zo heb ik een zijde (??) kort tuniek van RMB 1195,- voor RMB 270,- mee weten te krijgen! (RMB 100,- = € 12,50). Dit was wel mijn persoonlijk record; de overige prijzen heb ik niet zo ver weten te laten zakken.

Om er een echt dagje uit van te maken ook nog wat gegeten. Natuurlijk alleen maar in het Chinees en de plaatjes ontbraken veelal, dus op de gok…. En die viel niet helemaal goed uit: koude noodles met overgevlogen kip en heel veel verse gember waarvan je tong en lippen gingen tintelen. Ik heb in verhouding het eten nog het langst volgehouden, maar toch kon je amper zien dat er wat van mijn bord verdwenen was…. Ach, voor € 1,85 kun je ook niet veel verwachten (inclusief een groot glas pruimenlimonade, die wel lekker was).

De terugweg via een taxi bleek ook nog deel uit te maken van de onderhandel-tactiek. Vanwege de spitsuur kregen we alleen taxi’s aangeboden van meer dan RMB 100,- terwijl de heenweg maar RMB 28,- was. Het verkeer stond ook helemaal vast. De keus voor de metro (RMB 2,- pp) was toen snel gemaakt.
Bij thuiskomst trof ik een vrolijk spelende Sonam aan met dito papa! Alles was goedgegaan, inclusief de verwachte poepbroek en het bad! De eerste papa-dag was een feit!

Om toch de dag als gezin te eindigen, zijn we met z’n 3e gaan uit eten. Hier hadden ze gelukkig wel plaatjes EN een uitgebreide Engelse vertaling. Het eten werd stipt om 20.00 uur door Sonam onderbroken door een hongerig gejengel. Als hij ons rond zijn etenstijd nog geen aanstalte heeft zien maken voor een fles, laat hij dit duidelijk merken. Ja, het is echt een meneertje van de klok. Dat wordt straks nog wat met het vliegen en tijdsverschil….

Welterusten allemaal en tot morgen!

Muziektip: At Your Side - The Corrs

• 16 Januari 2012 - 15:18

Bart:

Hij lijkt op Michel :-) en dat na één papadag...

• 16 Januari 2012 - 15:52

John, Liek En Kyan:

Niet zo lekker als het lijkt en dan nog al dat werk om al die sliertjes uit elkaar te halen zeg.
    Ach nog een paar dagen met handen en voeten eten bestellen en dan ga je toch gewoon over op de hutspot ook niet zo`n gehannes met die stokjes. Maar fijn dat de 1e papadag zo goed is verlopen dan weet je tenminste dat je straks in nederland de heren ook met een gerust hart samen een middagje alleen kunt laten. Kyan vraagt regelmatig naar Sonam en wanneer hij eindelijk thuiskomt, dat hij niet naar Schiphol kan vind hij eigenlijk maar niks want hij wil hem zo graag zien. Maar dat komt vast wel goed. Geniet nog even lekker de laatste dagen voor je het weet sta je weer voor je eigen vertrouwde huisje waar het voor jullie kleine manneke ook weer heel erg wennen zal zijn.
    Mocht `t zo zijn dat ik jullie geen berichtje meer stuur wensen wij jullie alvast een hele fijne reis toe.
    Veel liefs John, Angelique & Kyan

• 16 Januari 2012 - 18:26

Benno En Jeanet:

Dus de eerst keer Sonam uitbesteden - aan papa Michel weliswaar - heeft ook al plaatsgevonden! Nu op naar de eerste vrije mama- én papadag, maar dat zal nog wel even duren. We wensen jullie een fijne, vooral rustige, terugvlucht toe.

• 16 Januari 2012 - 20:04

Anita Snijders:

Michel,Karen en Sonam,
    Wat zijn jullie een mooi gezinnetje samen! Gaande weg de foto's zie je Sonam's gezichtje veranderen! Mooi om te zien!
    Geniet nog maar een paar dagen van China! Ik kan me voorstellen dat het hotel leventje nu wel voldoende is geweest! Op naar jullie eigen stekkie in Nederland! Dan pas kan het nieuwe leven beginnen. Wij wensen jullie bij deze heel erg veel geluk met Sonam!
    Bij deze willen we jullie heel erg bedanken dat we mochten meegenieten van jullie speciale reis!
    Goede terugreis gewenst, en succes met de opvoeding!
    Groetjes van , Anita, Marcel en kinderen.

• 16 Januari 2012 - 20:14

Jeannette En Ton:

Hallo Karen en Michel en lieve Sonam,
    Wat leuk Karen, dat jij met de andere dames even op stap kon gaan, en de heren voor de kindertjes moesten zorgen. Bij Michel was het zo te lezen heel goed gegaan, hij is een geboren vader, dat blijkt wel. Wij willen jullie verder een hele goede reis wensen, en dat de vlucht zonder probleempjes gaat verlopen. [ Ik ga schietgebedjes voor jullie doen ]. Tot ziens in Nederland.
    Liefs Jeannette en Ton.

• 16 Januari 2012 - 20:33

Tante Bertha:

Gelukkig na dat een hele week zonder computer te zijn geweest, kunnen we nu weer jullie verslagen lezen en de foto's bekijken.
    We genieten er erg van en hebben het een week lang echt gemist.
    Wat hebben jullie veel gezien en veel ondernomen die dagen zeg.
    We wensen jullie een goede reis terug en komen in Waalwijk jullie zoontje graag bewonderen.

• 16 Januari 2012 - 21:09

Francis En Piet:

Wat is het toch ontzettend leuk om de belevenissen van jullie drieen te volgen. Nou en dan vandaag, de dames mochten eens lekker gaan shoppen en de papa's oppassen. Dan leer je ook al, Michel, om je gezellig met Sonam te vermaken, maar dat zal je best wel goed afgaan.Als hij maar op tijd eten krijgt. Het begint nu te korten voordat jullie aan de lange terugreis beginnen. Wij wensen jullie een rustige vliegreis en tot ziens.

• 16 Januari 2012 - 21:17

Anne-Marie:

Hallo allemaal,
    Tsja, nog even en dan begint de wereldreis voor Sonam. Ik ben zo benieuwd he hij gaat reageren op alle geuren, smaken en geluiden van het Waalwijkse. Sterkte met inpakken, succes met de papierwinkel op het vliegveld. En een hele goede reis in het vliegtuig. Wij zullen er (bij nader inzien) niet bij zijn op Schiphol. De kids willen heel graag maar wij denken dat zij iets anders verwachten: stoeien en ravotten met Sonam. Daar wachten we maar even mee. Groeten!!!! Anne-Marie

• 17 Januari 2012 - 14:49

Marleen:

Hoi Karen en Michel
    Ik wil jullie alvast een hele fijne terugvlucht wensen. Zal wel wat energie kosten om zo lang met zo'n klein ventje in een vliegtuig te zitten, maar als je dat eenmaal achter de rug hebt, ben je heerlijk thuis! Geniet nog maar even van de allerlaatste dag daar in China.