Dag 2 - Bezoek Muur en Zomerpaleis - Reisverslag uit Beijing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu Dag 2 - Bezoek Muur en Zomerpaleis - Reisverslag uit Beijing, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Bezoek Muur en Zomerpaleis

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Michel & Karen

31 December 2011 | China, Beijing

Om 09.00 uur vertrokken na een bijzonder uitgebreid ontbijt!
Het is vandaag helder, blauwe lucht en lekker koud (rond het vriespunt), hebben wij in ieder geval nog het idee dat we winter hebben gevoeld dit jaar. Bij de muur (Joyongguan?) stond een aardig gure wind maar met de klim naar boven kregen we het warm genoeg. Met de bouw hebben ze echt geen vaste maat aangehouden voor de tredes…

Het zomerpaleis toont veel overeenkomsten met de Verboden Stad. Gids Angela heeft ons wat mooie stukken laten zien, waarna we midden in de spits terug zijn gebracht naar het hotel. Ze zijn hier heel goed in staat van een 4-baans rondweg een 6-baans snelweg te maken!

We zijn met de hele groep uit eten gegaan (hotpot) en even wat nagedronken. We zullen echter Oud & Nieuw hier verder overslaan (of te wel: dan liggen we al op bed). Westers Oud en Nieuw wordt hier niet gevierd, in de stad is trouwens een vuurwerk-afsteekverbod (ivm smog) en de festiviteiten zijn alleen voor genodigden… daar vallen wij niet onder helaas.

Vanuit China willen wij jullie allemaal een geweldig nieuw jaar toewensen. Doe allemaal voorzichtig met vuurwerk en maak er weer een geweldig mooi jaar van!

Tot snel!

Muziektip van de dag:
Walking the great Wall – Philip Bailey

• 31 December 2011 - 16:03

Spap En Smam:

Wat fijn dat jullie nog een winters maar ook een vakantiegevoel hebben en jullie er nu lekker nog van kunnen genieten. Hier hebben we ook last van smog, maar dan van het afgestoken vuurwerk, het knalt er aardig op los. Goed 2012 en nog maar een paar daagjes...dan is Sonam bij jullie.
    Groetjes spap en smam

• 31 December 2011 - 16:57

Familie Peeters:

Hallo samen. Jullie vieren oud en nieuw misschien niet. Maar jullie eigen vuurwerk komt over een paar dagen. Wacht maar af: er ontploft een bommetje in jullie harten!! Een heel erg gelukkig, liefdevol, zonder slapelozenachten, gezond, vrolijk, gezellig en goed 2012 toegewenst. We volgen jullie hoor!!

• 31 December 2011 - 17:48

P&M:

Goede morgen. Een heel bijzondere nieuwjaardag.
    Wij wensen jullie Karen en Michel een bijzonder goed en gelukkig 2012.
    Wij hopen dat het een jaar wordt waaraan je bijzonder fijne herinneringen
    zult overhouden.
    Veel geluk samen.
    P&M

• 01 Januari 2012 - 13:08

Marleen:

Karin en Michel,
    Ondanks dat jullie daar geen oud en nieuw hebben gevierd, wil ik jullie toch het allerbeste wensen voor het komende jaar. Het zal een heel ander jaar worden dan de afgelopen jaren. Nog heel even wachten en dan kunnen jullie de kleine sonam in jullie armen sluiten. Groetjes Marleen

• 01 Januari 2012 - 14:28

Ton En Jeannette:

Halloooooooo Karen en Michel, vanaf deze plek wensen wij jullie een heel bijzonder en vooral een heel gelukkig Nieuwjaar toe, en dan over enkele daagjes die grote kleine schat in jullie armen sluiten, iets mooiers is bijna ondenkbaar. Wij proberen jullie vanaf hier te volgen, wat is de wereld dan toch klein. een warme omhelzing, Jeannette en Ton.

• 08 Februari 2012 - 10:24

Robert:

Het is wel een belevenis om daar te zijn en al dat cultuur te mogen opsnuiven.
    En dan te bedenken dat je daar in de winter bent. De meesten zijn daar, denk ik, als de winter voorbij is. Het geeft natuurlijk wel een extra dementie.