Dag 2 - Hallo, daar zijn we weer! - Reisverslag uit Peking, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu Dag 2 - Hallo, daar zijn we weer! - Reisverslag uit Peking, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Hallo, daar zijn we weer!

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel & Karen

01 Januari 2015 | China, Peking

Beijing, 1 januari 2015, 7:00 uur. Ofwel: Nederland, 1 januari 2015, 0:00 uur. GELUKKIG NIEUWJAAR! Vijf minuten daarvoor zijn we geland op het vliegveld. De zon komt langzaam op, kraakhelder weer, -5 graden Celsius. Wat een prachtige start! Behalve het ritje naar het ons wel bekende Radisson Blu Hotel hebben we voor vandaag niks gepland, hooguit een flinke middagdut om daarna zo snel mogelijk in het ritme van de Chinese dag te komen.

Het wordt een klein feestje van herkenning. Dat begint al op het vliegveld: de norse douanier moet drie keer kijken om er zeker van te zijn dat we wel zijn wie we zeggen te zijn. Voor Chinese ambtenaren kost het blijkbaar geld (of te veel moeite) om te lachen. Gelukkig: hij bevestigt dat wij wij zijn en dus mogen we door. Even later staat Amber ons op te wachten. Samen rijden we in een veel te grote bus naar het hotel. Geen verbazing over wat we onderweg zien, gewoon gezellig wat keuvelen. We zijn hier immers al "bekend".
Natuurlijk zijn we niet bekend met deze stad, maar zo voelt het wel. De Carrefour, de Starbucks, de voetgangersbrug: het is net alsof we hier vorige week nog waren. De duizenden taxi's, de geruisloze elektrische brommertjes en de kastanjeverkopers op straat: er lijkt niets veranderd.

De lobby van het hotel heeft een nieuw kleurtje, het personeel lijkt in die drie jaar echter niet opgepoetst te zijn. In de hotelkamer, op de twaalfde verdieping dit keer, lijkt het helemaal of we niet met een nieuwe reis bezig zijn, maar gewoon in het fotoboek van Sonam zijn gestapt: het uitzicht is nog exact hetzelfde. En dat in een land waarvan juist gezegd wordt dat er zo veel in korte tijd verandert...
Voor het avondeten vandaag ook maar een bekend adres: de Pizza Hut! Maar dan op z'n Chinees natuurlijk. Geen sfeer, maar wel lekker. De inrichting is ook hier niet gewijzigd, maar gelukkig zijn de pizza's geen drie jaar oud.
Of het morgen tijd is voor iets nieuws? Eerst maar eens een oud vertrouwd uitgebreid ontbijt en dan op zoek naar nog een oude bekende: het metrostation.
Is dit saai? Nee hoor, zo "thuis" komen kan best leuk zijn!

• 01 Januari 2015 - 19:10

Francette:

Erg leuk om jullie belevenissen te lezen. Heel veel plezier in dit "nieuwe" jaar!

• 01 Januari 2015 - 19:42

Vd Koelen:

Fijn om te lezen dat jullie veilig en wel zijn geland in China. En heerlijk om die herkenbare momenten ook terug te lezen. Wij vroegen ons nog wel af: zit dat bruggetje nou VOOR of NA de Carrefour????
    En hebben jullie ook twee grote glazen cola besteld bij de Pizza Hut???
    En die Nespresso komt ook al zo bekend voor.... goh.... ik kan me zo weer inleven.
    Nog een paar nachtjes en dan zien jullie Sundy voor het eerst in het echt.
    Wij wensen jullie veel plezier de komende dagen en we verheugen ons op vele herkenbare momenten die komen gaan!
    Liefs en alvast een hele dikke knuffel voor Sundy.
    Odette, Vincent en Quinn.

• 01 Januari 2015 - 21:45

Nicole Veenhof:

Alleen het lezen voelt al vertrouwd, we kunnen niet wachten om er volgende week ook rond te lopen!!
    Geniet morgen van jullie dagje Beijing! En daarna op naar Sundy!
    groetjes, Chris, Nicole en Xiao Song

• 01 Januari 2015 - 22:05

Oma Van Quinn:

Op de eerste plaats ,de allerbeste wensen.
    fijn ,dat de reis goed verlopen is ,en jullie je op je gemak voelen daar.
    Vind het prachtig ,jullie te mogen volgen.
    Kan ik met Quinn ook gezellig meepraten.
    Wens jullie hele fijne dagen in China.
    En nog eventjes ,dan kunnen jullie ,Sunday in jullie armen sluiten.

Nogmaals bedankt voor het meelezen.

Groetjes ..de Oma van Quinn.

• 01 Januari 2015 - 22:35

Bianca :

Wat leuk om zo te lezen. Voor jullie ook een heel gelukkig 2015 natuurlijk. Maar voor het begonnen is kan het voor jullie eigenlijk al niet meer stuk.

Ben vol van verwachting van de rest van de verhalen.

Groetjes Bianca & Femke

• 02 Januari 2015 - 16:00

Jeannette:

Jullie ook een heel gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst! Fijn dat de reis goed is gegaan. Wij blijven jullie volgen. Alles kan dan wel vertrouwd aanvoelen, we kunnen ons toch wel voorstellen dat er enige nervositeit is naarmate de kennismaking met Sunday nadert. Veel succes nog de komende dagen en vooral lekker genieten!

Groetjes,

Jan en Jeannette

• 02 Januari 2015 - 16:05

Jopie En Tiny:

allereerst de beste wensen voor 2015. Leuk dat we jullie weer kunnen volgen. Nog een paar daagjes en dan kunnen jullie Sunny in jullie armen sluiten. Ga genieten van deze tijd

• 02 Januari 2015 - 16:35

Monique:

De beste wensen voor jullie natuurlijk! Ik ben benieuwd naar de eerste foto's van jullie dochter!