Belangrijk verzoek - Reisverslag uit Peking, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu Belangrijk verzoek - Reisverslag uit Peking, China van Michel & Karen Kamp - WaarBenJij.nu

Belangrijk verzoek

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel & Karen

17 Januari 2015 | China, Peking

We hebben een soort huishoudelijke mededeling, die desalniettemin enorm belangrijk is.
De komende weken gaan wij hard werken! Waaraan? Aan ons gezinnetje van vier! Wat dat allemaal betekent, weten we op dit moment nog niet. Wat we echter wèl weten, is dat wij ons daarvoor volledig moeten richten op elkaar. Wij moeten leren wie Sundy is, en Sundy moet leren wie wij zijn. Ofwel: Sundy moet leren en ontdekken wie haar ouders en broer zijn, en wij mogen leren en ontdekken wat zij wil, kan, mag en moet.

Dit klinkt voor sommigen wellicht eenvoudig, maar dat is het zeker niet. Sundy heeft immers zeventien maanden lang vele anderen om zich heen gehad, en nu moet ze leren om ons te gaan vertrouwen. Dit vraagt tijd en veel aandacht. En hoe graag wij ook aan iedereen onze dochter en zusje willen laten zien, dat doen wij voorlopig even niet. Waarom niet? Dat zou het hechtingsproces, dat zo belangrijk is voor nu, straks en de rest van haar leven, niet ten goede komen. Misschien klinkt het erg afstandelijk, angstig en ondankbaar, zeker gezien de belangstelling die jullie de afgelopen weken getoond hebben, maar de komende tijd zijn wij er 100% voor Sundy en Sonam.

Voor hoe lang? Dat zal de tijd uitwijzen. Voorlopig willen wij jullie vragen het initiatief bij ons te laten, maar bellen, mailen en reageren via de weblog kan natuurlijk altijd!
We hopen dat jullie begrip hebben voor deze uitzonderlijke situatie.

• 17 Januari 2015 - 21:57

Angelique:

Wij willen jullie heel veel geluk wensen met jullie gezinnetje
    Veel succes met de hechting
    En ondanks dat we Sundy heel graag willen ontmoeten gaan we geduldig wachten tot Sundy eraan toe is om Kyan en ons te onmoeten

Heel veel liefs John, Angelique & Kyan

• 17 Januari 2015 - 22:02

Janny En Robert:

Dag Karin en Michel;

Gefeliciteerd !!!!!

Een leuk verslag met een hele belevenis. Een echte familie, eindelijk een dochter en zusje er bij. Het is voor jullie allen weer een lange weg geweest maar het is uiteindelijk weer helemaal beloont geworden.
    Natuurlijk moeten jullie nu de tijd voor jullie zelf hebben en zeker in het belang van Sundy te werk gaan.
    Maar er is nog een lange weg om aan elkaar te wennen. Uiteindelijk is er weer een kleine indringer bij gekomen. Sonam zal wel trots op zijn zusje zijn en ook hij zal er aan moeten wennen dat hij niet meer alleen de aandacht krijgt.
    Hopelijk komen wij nog een keer in het zuiden en krijgen wij de kans om met jullie kinderen kennis te maken.
    Wij hebben genoten van jullie foto's en mooie woorden. Wij hopen dan ook dat het jullie allen erg goed zal gaan. De start van 2015 kan in ieder geval niet meer kapot.

Groetn uut Ruunerwold
    Janny en Robert

• 17 Januari 2015 - 22:35

Karin, Paul, Megan, Tatum En Sepp:

We hebben genoten en mee geleefd met jullie avonturen met de schone slaapster. We hadden jullie graag verwelkomd op Schiphol maar wachten tot een geschikter moment (en tijdstip). Heel veel liefde, geduld en mooie momenten met elkaar en hopelijk zien we jullie deze zomer. Groeten uit Zeewolde.

• 17 Januari 2015 - 23:31

Jeannette Coppens:

Lieve Karen en Michel,
    Natuurlijk begrijpt iedereen dat jullie nu echt de tijd moeten hebben voor de gewenning, want zowel Sonam als Sundy moeten dadelijk echt gaan wennen, aan het normale leven, en Sonam aan zijn zusje, dat echt wel even tijd zal kosten. Ook zal Sundy moeten wennen, nu ze een eigen kamertje krijgt, waar pappie en mammie niet altijd zijn als zij wakker wordt, kortom, alles veranderd een beetje, maar het komt allemaal wel goed hoor, kinderen zijn flexibel, en jullie kunnen , heb ik zo het gevoel, de hele wereld aan.
    Nu zitten jullie nog in de lucht, maar mocht je dit van boven lezen, dan nogmaals een verdere fijne reis.
    Een lieve groet van ons hier, Jeannette en Ton.

• 18 Januari 2015 - 11:53

Tiny En Jopie:

Wij wensen jullie de komende tijd veel geluk en gewenning met jullie nieuwe gezinnetje. We hebben genoten van de verhalen en foto's van jullie schone slaapster. We snappen best dat het nu tijd wordt voor jullie eigen gezin. Misschien zien we over een tijdje nog een verslag hoe het allemaal verlopen is en natuurlijk ook een foto van jullie allemaal.

Veel geluk en groetjes Tiny en Jopie

• 18 Januari 2015 - 12:59

Marije En Roel:

Lieve allemaal,

Wat fijn dat jullie nu allemaal in Nederland zijn! Veel geluk met elkaar! We waren graag op Schiphol geweest maar het lukte echt niet op dit tijdstip. Maar we genieten al enorm van jullie foto's en verhalen en zien er naar uit kennis met Sundy te maken op haar feestje in maart. Liefs van Roel, Marije, Tijn, Anne, Saar en Nout

• 18 Januari 2015 - 14:45

Janny Schapendonk:

Hallo Karen en Michel ,wat een mooi reisverslag hebben jullie geschreven, prachtige foto's van een mooi kindje en van prachtige gebouwen. Gefeliciteerd en veel geluk !! Vanaf vandaag zijn jullie met zijn viertjes,natuurlijk komt nu het gewennings proces, voor jullie en zeker voor Sonam,hij moet nu gaan delen, maar dat zal zeker lukken. Nogmaals veel Geluk, groetjes Janny en Harry

• 18 Januari 2015 - 15:27

Jeanet En Benno Strengers:

Lieve mensen,
    Alles stond klaar om vannacht naar Schiphol af te reizen. Ware het niet dat de weersvoorspelling op RTL 4 niet optimistisch was. Dan maar naar NPO 1 luisteren. Die was gedecideerd: 's nachts sneeuw en gladheid, uitbreidend over het hele land. Kan best dat het achterad mee zou vallen, maar dat weet je niet. Lieverds, hoe graag we jullie ook willen verwelkomen, het zal een andere keer zijn.
    Geniet van jullie vieren en een kus + omhelzing voor jullie allen van de wijzen uit het oosten:
    Jeanet en Benno

• 18 Januari 2015 - 15:42

Jeanne En Kees Savelkouls:

Lieve Karen, Michel, Sonam en Sundy, wij gunnen jullie een bijzondere tijd toe samen met bijzondere momenten van ontroering, herkenning en......hechting. Als IBer weet ik als geen ander hoe belangrijk en voornaam dit proces is. Wij wensen jullie veel wijsheid en energie toe. HEB HET GOED SAMEN!
    En ondertussen wachten wij af en genieten van jullie verhalen!

Lieve groet van de savelkoulsjes uit Vlijmen

• 18 Januari 2015 - 22:17

Erik, Jessica, Yue Lin En Kai:

WELKOM THUIS!!!!! Beste Karen, Michel, Sonam en Sundy, wat was het heerlijk om jullie verslagen te lezen van jullie reis naar jullie mooie dochter en zusje. Je voelt je toch net anders verbonden (denk ik) omdat we ook een kindje uit Yunnan hebben en alles dus weer aan het herbeleven waren. En nu heerlijk thuis samen met z'n viertjes. Het weer hebben jullie meegenomen uit Beijing dus de overgang is niet zo heel erg groot. We wensen jullie heel veel geluk toe en geniet lekker van deze bijzondere tijd samen.

Lieve groeten van
    Erik, Jessica, Yue Lin en Kai Brink

• 19 Januari 2015 - 23:34

Marleen:

Welkom terug michel en karen

Afgelopen zaterdag kwam ik een kaart in jullie bus doen. Sonam stond buiten. Hihi wat een guitig mannetje. Ik wens jullie heel veel geluk met jullie 2 prachtige kindjes. Geniet van jullie gezinnetje.
    Groetjes Marleen

• 20 Januari 2015 - 22:32

Bianca Pruijssers :

Ga lekker genieten van jullie gezinnetje.
    wat een prachtig verhaal hebben jullie hier van gemaakt.
    prachtig, zo kon iedereen echt meeleven.
    ben heel benieuwd hoe Sonam op Sundy reageert en andersom.

We zien elkaar vast snel! Maar nogmaals. Lekker genieten samen.